Skip to content
Zurnalas.us.lt
Menu
  • Pagrindinis
  • Automobiliai
  • Grožis
  • Paslaugos
  • Namai
Menu

Dirbtinis intelektas maršrutų planavime: naujausios tendencijos

Posted on 2025 25 birželio

Kiekvienas vairuotojo sprendimas – pasukti kairėn ar dešinėn, stabtelti ar pasukti į kitą kelią – šiandien dažnai kyla ne iš patirties ar nuojautos, bet iš milijonų duomenų analizuojančios sistemos. Dirbtinis intelektas (DI) keičia logistikos peizažą taip, kaip navigacija kadaise pakeitė popierinius žemėlapius. Skirtumas tik tas – DI geba nuspėti ne tik kelią, bet ir laiką, spūstis, net netikėtą avariją už 120 kilometrų nuo Jūsų buvimo vietos.

Kai kuriose Europos valstybėse DI pagrindu veikiantys algoritmai kas sekundę peržiūri daugiau nei 100 000 kelių atkarpų duomenų. Šie skaičiai kalba patys už save: žmogaus galimybės čia nublanksta.

Nuo kaštų iki kelio dangos – viskas apskaičiuota

Nors DI sprendimų esmė dažnai atrodo miglota, jų rezultatai – labai konkretūs. Vienas iš svarbiausių šiuolaikinės logistikos aspektų – efektyvus maršrutų planavimas. Tai procesas, kai kiekviena detalė turi reikšmę, o sistema geba reaguoti ne tik į įvykius kelyje, bet ir į tai, kiek šimtųjų sekundės vairuotojas stabdė sankryžoje.

Tokios sistemos apima:

  • Kelių ir rinkliavų dinaminį įkainių vertinimą realiu laiku
  • Kurui jautrių maršrutų pasirinkimą pagal transporto priemonės variklio tipą
  • Mikroklimato sąlygas (pavyzdžiui, ar tam tikra atkarpa dažnai pasidengia rūku)
  • Pravažiuojamumo statistiką savaitės dienų pjūvyje
  • Vairuotojų įpročių analizę ir jų sąveiką su maršruto efektyvumu

Tai tampa ne maršruto kūrimu, o gyvu sprendimu, kuris keičiasi priklausomai nuo šimtų veiksnių. Plačiau: terralogistics.lt.

Kai logistika ima mokytis iš savęs

Vienas iš įdomiausių DI aspektų – saviugda. Sistema mokosi ne tik iš išorinių duomenų, bet ir iš savęs: klaidų, sėkmių, net aplinkos triukšmo. Vadinamasis „reinforcement learning“ metodas leidžia algoritmams tobulėti kiekvieno maršruto metu – kaip žmogui, tik daug greičiau.

Įmonės, kurios įdiegia tokias sistemas, pasiekia ne tik efektyvesnį prekių judėjimą. Jos taip pat sumažina CO₂ emisiją, sutaupo vairuotojų laiką ir sumažina nuovargį. Nenuostabu, kad kai kuriose Skandinavijos šalyse DI vertinamas kaip socialiai atsakingas sprendimas, o ne tik technologinė naujovė.

DI nebepiešia tik schemų – jis planuoja, stebi ir net prognozuoja mūsų logistikos ateitį. Nuo šiol svarbiausias komandos narys gali neturėti nei vairuotojo pažymėjimo, nei vairo – tik kodą ir mokėjimą matyti daugiau nei žmogaus akis.

 

Naujausi įrašai

  • Dirbtinis intelektas maršrutų planavime: naujausios tendencijos
  • Inovacijos skausmo klinikose: naujausios technologijos skausmo kontrolei
  • Sužadėtuvių žiedai su safyrais, rubinais ir smaragdais – ar verta?
  • Veido kaukė su drėkinančiu poveikiu – kaip išvengti sausos ir pleiskanojančios odos?

Kategorijos

  • Apranga
  • Automobiliai
  • Grožis
  • Maistas
  • Namai
  • Paslaugos
  • Pramogos
  • Rinkodara
  • Sportas
  • Suaugusiems
  • Sveikata

Partneriai

SEO tekstai
Vėsinanti BlueCell Antklodė

©2025 Zurnalas.us.lt | Design: Newspaperly WordPress Theme